V předchozí kapitole o html tazích jsme si popisovali několik základních párových i nepárových tagů. Dnešní článek věnujeme naučení se něco málo o nadpisech v HTML. Nemusíte se ničeho bát. Jedná se o velmi jednoduchí příklady používání jednotlivých nadpisových úrovní.
Nadpisy se řadí do šesti úrovní. A zpravidla platí, že čím nižší úroveň nadpisu, tím větší je jeho důležitost v závislosti na SEO optimalizaci. To znamená, že například nadpis první úrovně by měl být použit jen jednou na celé stránce (pouze v jednotlivém souboru).
Nadpisy se řadí do párových html tagů, tudíž mají své otevření i uzavření.
Nyní se na ně pojďme společně podívat.
Nadpisem první a té nejvíce důležité úrovně je nadpis <h1></h1>
- toto je hlavní a z grafického hlediska také největší nadpis. Pokud máte na svém webu správně nastavené nástroje pro SEO optimalizaci, měl by vám váš internetový vyhledávač najít výsledek, kde se Vám jako odkaz zobrazí tento nadpis.
Nadpis druhé o něco méně důležité úrovně <h2></h2>
má také svůj podíl na SEO optimalizaci, ovšem je o něco málo méně důležitý, než přechozí typ nadpisu.
Třetím typem tagu je <h3></h3>
táke se obvykle používá, jen už ne v takové míře, jako předchozí nadpisy.
Další html tag pro nadpis čtvrté úrovně se značí <h4></h4>
, tento nadpis se užívá mnohdy, pokud chce autor webu, nebo článku vytvořit podnadpisy pro hlavnější části, nebo kapitoly stránky.
Předposledním tagem <h5></h5>
se značí nadpis páté úrovně, která je skoro tou nejneobvyklejší.
Poslední html tag pro značení nadpisu je <h6></h6>
, který mnohy na webu člověk ani neobjeví.
Tagové zkratky nadpisů <h1></h6> pocházejí od anglického výrazu HEADER.
Nyní se podívejte na použití těchto tagů v CSS stylování.
h1 {color: black; font-size: 20px;}
h2 {color: black; font-size: 20px;}
h3 {color: black; font-size: 20px;}
h4 {color: black; font-size: 20px;}
h5 {color: black; font-size: 20px;}
h6 {color: black; font-size: 20px;}